Motoryzacyjny blog i forum motoryzacyjne. Zapraszamy!

Wymiana koła

Trafiło na Ciebie? Złapałeś gumę? Zastosuj się do naszych wskazówek a z pewnością dasz radę:

1)Ustaw trójkąt ostrzegawczy

Trójkąt ostrzegawczy (obowiązkowe wyposażenie pojazdu) na drodze za pojazdem ok. jednego metra od krawędzi jezdni.

Jeżeli znajdujemy się na autostradzie lub drodze ekspresowej ustawiamy go w odległości 100 m za samochodem, poza obszarem zabudowanym od 30 – 50 m, w obszarze zabudowanym nie więcej niż 1 m za samochodem.

2)Ustaw prawidłowo samochód

Staramy się ustawić samochód na możliwie płaskim i twardym podłożu, tak aby podczas wymiany koła od strony jezdni nasza obecność na drodze ograniczyła się do minimum.

3)Blokujemy samochód

Wyłączamy silnik, samochód zostawiamy na biegu, zaciągamy hamulec ręczny. Podkładamy pod koło kliny zabezpieczające – z przeciwnej strony, niż ta po której będziemy wymieniali uszkodzone koło.

4)Demontujemy kołpak

– tu chyba nie trzeba się rozpisywać:) Po prostu chwytamy kołpak oburącz i mocno pociągamy do siebie,  wręcz szarpiemy.

5)Luzujemy śruby i podstawiamy lewarek.

Przed podniesieniem samochodu na lewarku należy poluzować śruby.

6) Podnosimy samochód

Samochód podnosimy na taką wysokość, aby można było wymienić koło. Koło musi oderwać się od asfaltu na około 2 cm. Nie podnosimy auta zbyt wysoko, ponieważ może to doprowadzić do utraty stabilności samochodu (może spaść z lewarka i spowodować wypadek).

7)Odkręcamy śruby i zdejmujemy koło.

Teraz, gdy koło jest uniesione, możemy odkręcić poluzowane śruby i zdjąć koło.

8)Zakładamy nowe koło, dokręcamy śruby, obniżamy auto, dokręcamy na maksa koło i już.

<<<Czynności końcowe>>>

Zakładamy kołpak. Zdejmujemy z drogi trójkąt ostrzegawczy i chowamy do bagażnika. Pamiętajmy, aby uszkodzone koło jak najszybciej trafiło do wulkanizatora.

AAAAAAAAAAAAA STOP – jeszcze jedno:)

Nie zapomnij wyjąć blokady spod kół:)

 

Dodaj komentarz