Motoryzacyjny blog i forum motoryzacyjne. Zapraszamy!

Nowa technologia odłączania cylindrów w silnikach TSI

Na początku 2012 roku najnowsza technologia Volkswagena – odłączanie cylindrów – będzie wielką nowością w nowym silniku 1.4 TSI. Będzie to kolejny przełom w kierunku zmniejszenia zużycia paliwa przez samochody marki Volkswagen na każdy pokonany dystans w wielkości 100km .

Volkswagen jako pierwszy producent postanowił pokazać możliwość odłączania cylindrów w seryjnie produkowanym czterocylindrowym silniku TSI. Ta nowoczesna technologia umożliwia znaczny spadek zużycia paliwa, odłączając chwilowo dwa z czterech cylindrów podczas ich pracy z niewielkim obciążeniem. Wyłączanie cylindrów pozwala na spadek zużycia paliwa przez jedynostke sterującą 1.4 TSI w cyklu mieszanym o 0,4 l na 100 km. Poprzez współpracę z funkcją automatyczną Start-Stop, wyłączającą pracę silnika na biegu jałowym, oszczędność benzyny wyniesie ok. 0,6 l na 100 km. Ta technologia przynosi największe efekty podczas jazdy z umiarkowaną prędkością, np. przy 50 km/h na trzecim lub czwartym biegu oszczędność paliwa wynosi prawie litr na 100 km. Przy 70 km/h na piątym biegu zużycie paliwa jest niższe o 0,7 l/100 km.

Nowy bardzo ekonomiczny silnik TSI będzie spełniał wymagania przyszłej normy emisji spalin Euro6. Przy jego maksymalnej efektywności nie ograniczono  komfortu jazdy, doskonale wyważony silnik 1.4 TSI podczas pracy tylko z dwoma cylindrami jest nie tylko cichy, ale również nie uzyskuje wibracji.

Dodaj komentarz