Motoryzacyjny blog i forum motoryzacyjne. Zapraszamy!

Opel Kadett D

Wprowadzenie do produkcji nowego Kadetta w 1979 roku (o 5 lat później niż Golfa) było ważnym wydarzeniem w historii firmy Opel: po raz pierwszy, po osiemdziesięciu latach budowania samochodów osobowych, firma zdecydowała się na zastosowanie przedniego napędu. Nadwozie tego nowego Opla o długości nie przekraczającej 4 metrów, nawiązywało sylwetką do największych samochodów Opel Monza i Opel Senator. Ponadto bardzo przypominało produkt GM: Chevrolet Chevette. Nowy model „dysponował” wieloma wersjami nadwozia, różnym wyposażeniem, oraz kilkoma silnikami: o różnych pojemnościach, mocach i wykonaniu . Jednym z ciekawszych wersji był model Kadett GT/E. Pojazd ten wyposażony był w 1.8-litrowy silnik o mocy 115 KM przy 5800obr/min. 5-biegową, synchronizowaną skrzynię biegów oraz wtrysk paliwa .BOSH-LE Osiągał prędkość 187 km/h oraz przyspieszenie 0-100 km/s: 9,5 sekundy.

Wymogi rynku spowodowały, że Opel musiał wprowadzić nowy model. I tak w 1984 z fabryki wyjechał ostatni Kadett w wersji D.

Wersje silnikowe Opla Kadetta D

Produkowano także wersje:
Rajdowa – Opel Kadett D 400
Terenowa – Opel Kadett D Tramp (fabryczna przeróbka dla Opla przez firmę Irmscher)
Cabrio – fabryczna przeróbka dla Opla przez zewnętrzne firmy.
Wersje specjalne – m.in naukę jazdy.