Motoryzacyjny blog i forum motoryzacyjne. Zapraszamy!

OPEL KADETT C

W 1973 roku Opel wypuszcza kolejną wersję Kadetta: C. Jest to samochód o klasycznym układzie napędowym: silnik z przodu, napęd na tylną oś. Podstawową jednostką tego modelu jest czterocylindrowy silnik o pojemności 1196 cm³ o mocy 52 KM przy 5600 obr/min. pozwalający uzyskać prędkość 140 km/h. Oczywiście Opel zadbał o możliwość wyboru wśród wielu innych silników i wersji nadwozia (coupé, limuzyna, caravan oraz specjalne: city i aero). Zapędy do konstruowania samochodów sportowych zaowocowały Kadettem GT/E, bolidem o poprawionych własnościach jezdnych i silnikiem o pojemności 1,9 l, mocy 105 KM, umożliwiającym osiągnięcie prędkości maksymalnej 184 km/h. Przyspieszenie 0-100 km/s wynosiło 10,2 s.

Wszystkie dotychczasowe modele Opla (z kadettami włącznie) miały napęd na tylną oś. W latach sześćdziesiątych wiele firm stosowało już na szeroką skalę w swoich wozach napęd na przednią oś. Oczywiste bowiem stały się korzyści płynące z tego rodzaju rozwiązania, a wśród nich możliwość łatwiejszego znalezienia miejsca dla pasażerów samochodu. Opel pozostał jednak konserwatywny, pomimo, że macierzysty koncern GM był propagatorem przedniego napędu w USA i to w wozach dużych. Rozpoczęcie prac nad nowym modelem Kadett, o zupełnie zmienionej koncepcji układu napędowego nastąpiło pod koniec roku 1974. Opel musiał zareagować na ukazanie się kilka miesięcy wcześniej przednionapędowego samochodu Volkswagen Golf I.