Motoryzacyjny blog i forum motoryzacyjne. Zapraszamy!

Opel Astra F

Opel Astra F (Astra I) – samochód osobowy zaliczany do segmentu C produkowany od 1991 do 2002 roku w fabrykach General Motors. Model ten zastąpił Kadetta. Był oferowany w wielu wersjach nadwoziowych i wyposażeniowych. Silniki montowane w tym pojeździe osiągały moc od 57 KM do 150 KM.

Historia modelu

 

Opel Astra F został zaprezentowany w 1991 roku we Frankfurcie na międzynarodowej wystawie samochodowej (IAA)[1]. Był to jeden z największych projektów w historii firmy Opel. W pracach nad tą konstrukcją w Technicznym Centrum Rozwoju (TEZ) w zakładach Opla w Rüsselsheim uczestniczyło ponad 8000 inżynierów, techników i projektantów.

W sierpniu 1994 roku Astra przeszła zmiany stylistyczne. Zmieniono atrapę chłodnicy, kolor kloszów kierunkowskazów (przednich) z pomarańczowego na przeźroczysty, klamki drzwiowe zostały zaokrąglone, nadany inny kształt kierownicy, zmieniony zostały również kolor plastiku oraz wzór tapicerki, wprowadzono również nowe lusterka. Wraz z face liftingiem wprowadzano nową gamę silników. Są to silniki z rodziny Ecotec, a dokładnie 1.4 16V (90KM), 1.6 16V (101KM), 1.8 16V (115KM) i 2.0 16V (136KM). W 1996 roku powiększono znaczek Opla na atrapie chłodnicy.

W latach 1991-1997 ten samochód nazywał się Opel Astra, natomiast po przeniesieniu produkcji (dla Europy środkowej, wschodniej) do Gliwic (1998-2002) zmieniono nazwę na Astrę Classic. Obecnie często można się spotkać z nazywaniem Opla Astry kodową nazwą producenta F albo I (jeden). Jest to ten sam model samochodu.

Produkowana była w wersjach:

  • hatchback jako 3 i 5 drzwiowy, z bagażnikiem o pojemności 350 litrów
  • sedan klasyczne 4 drzwiowe nadwozie, z bagażnikiem o pojemności 500 litrów
  • Caravan (kombi) 5 drzwiowy, z bagażnikiem o pojemności 500 litrów (po roletę)
  • Delvan konwersja małego samochodu dla biznesu o ładowności ok. 0,5 tony
  • kabriolet produkowany od 1993 roku zaprojektowany przez Bertone

 

 

 

Wszystkie wyżej wymienione wersje posiadały dzieloną asymetrycznie kanapę tylną przez co można było powiększyć przestrzeń bagażową. Opel Astra hatchback, sedan, Caravan były wg europejskiej homologacji 5 miejscowe, kabriolet 4 miejscowy a Delvan 2 miejscowy.