Motoryzacyjny blog i forum motoryzacyjne. Zapraszamy!

AUDI 80 B4 (1991-1995)

Audi 80 B4 (Typ 8C) powstało na zmodernizowanej platformie Audi 80 B3, która została zaprezentowana przy okazji prezentacji modelu Audi Coupe w 1988 roku. Auto wyposażono w zupełnie inną maskę silnika, zderzaki, błotniki, standardowo koła 15″, składane tylne fotele. Pomimo znacznego podobieństwa wyglądem z modelem 80 B3, konstrukcja samochodu uległa sporym zmianom. Wprawdzie zmiany w przednim zawieszeniu oraz hamulcach są kosmetyczne, jednak tył samochodu został całkowicie przekonstruowany. Tylne podłużnice sięgają aż do pasa tylnego, co zdecydowanie wzmocniło tył samochodu, lecz przede wszystkim dało możliwość umieszczenia zbiornika paliwa pod bagażnikiem. To z kolei pozwoliło na zastosowanie składanego oparcia tylnej kanapy oraz zbudowanie wersji AVANT

W roku 1994 Audi zbudowało ok. 2500 sztuk modelu Audi 80 competition quattro na rynek europejski, w celu uzyskania homologacji dla aut startujących w wyścigach samochodów turystycznych DTM i dla uczczenia odniesionych w tej serii sukcesów. Auta były wyposażone w napęd na obie osie, silnik 2.0 16V i występowały wyłącznie w nadwoziu sedan. Na zewnątrz 80 competition quattro można rozpoznać po przednim zderzaku z zespolonymi reflektorami takim jak w modelu S2 i Coupe, aluminiowej lotce montowanej na tylnej klapie, 16 calowych alufelgach o specjalnym wzorze, a także charakterystycznym tylnym zderzaku jak w modelu S2